För många "O"

Berättar för honom hur lugn och peaceful jag har blivit
Att jag inte skadar mig själv
Att jag slutit fred med mig själv
För just då känns det sant
Men när jag ligger där i sängen
Med täcket slingrat runt mig som en lömsk orm
Då känner jag mig inte så säker
"Otillräcklig", viskar den elaka sidan av mig
"Du är tråkig och ful. Inte konstigt att han inte vill vara med dig."
Jag försöker förgäves tysta rösten, vädjar:
"Men det handlar ju inte om det!"
"Jo. Jo, jo, jo.
Det är DIG det är fel på.
Du gör allt FEL.
Du är FÖR snäll.
Du är FÖR dum.
Du är aldrig så som man ska vara."
 
Och tårarna rinner
Otillräcklig
Det där "O"-et tittar argt och besviket på mig
 
Så jävla ovärd, Blondie
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0