Och varje moln är trasigt

Har börjar springa på allvar
Finner någon slags frid i huvudet då
Peace of mind
Blir nästan lycklig
 
Så skönt att endast fokusera på att fortsätta springa
Steg efter steg
Springa i takt till musiken som strömmar in i mina öron och skapar lugn
 
Du säger att kärleken aldrig var till för dig
Att du aldrig känt vinden högt över trädtoppen
Du säger att den delar sig vid kinden
Och blir hel igen bakom dig

 
Katten ligger och spinner på magen 
Vad mer kan man egentligen begära
Livet är bra nu
Det funkar
Kanske inte är rusig av lycka
Men är neutral
Ganska svart innanför, men det kommer nog dröja innan jag kan ändra den färgen
Jag klarar mig och det får räcka
 
Har börjat fundera på mat igen
Eller rättare sagt frånvaro av mat
Är det dags nu? 
Har börjat äta mindre
Skipping meals
Känner mig upprymd
Kontroll! 
 
Men Blondie.
Låt dig inte luras igen
Minns du inte hur det var?
Ändlösa timmar i affären som bara resulterade i inhandlandet av luft
Dagar då du öppnade kylen och insåg
"Idag går det inte att äta. Jag kan inte idag"
Och dessa dagar blev fler och fler
Minns du inte?!
Du har kämpat så jävla hård för att kunna äta normalt igen
 
Men jag är inte normal, det är det som är problemet
Även nu finns matdemonerna
De ligger där och sover i magen
Väntar på att jag ska bli fet så de kan börja viska åt mig igen
"Du är fet du är ful du är fet du är ful"
 
Men förlåt
Tänker inte bli fet igen.
Ska bli smal nu.
På riktigt.
 
 

Kommentarer
Postat av: coffesmokesdietcokes.blogg.se

spring heldre än svält.. <3 det är inte värt det!

2013-09-29 @ 09:04:32
URL: http://coffesmokesdietcokes.blogg.se/
Postat av: S

fokusera på att springa, om du nu gillar det.

I teorin kan man inte fly från sina problem, man kan inte bara springa i väg.

Men i praktiken, i en jobbig stund, så kan man springa från sina problem. Rensa huvudet och fokusera på träning, inte mat. Du är värd mer än så. <3

2013-09-30 @ 22:39:16
URL: http://www.femnollsju.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0