Burning

Tänder brasa
Jag har sot på fingrarna
Varit ensam hela dagen men det känns inte så mycket
Rätt skönt
Inte träffat en enda människa
Bara katterna
Och en man som jag hälsade på när jag tog en promenad i novembersolen...

Pratade med Honom i 2,5 timme
Syftet var att få ett avslut
Men vet inte riktigt om det blev så
Jag känner samma 
Jag har kommit någonstans, jag är inte den jag var förr
Är inte den lilla snälla tjejen som gjorde allt
Men jag smälter ändå när jag pratar med honom
Behöver ett riktigt avslut men vet inte hur
Såg på Shutterisland och huvudpersonens döda fru ber honom
"Let me go."
Och han kramar aska och säger bara.
"I can't."
Jag kramar aska. Den sista glöden bränner mina fingrar. 
Och sedan är han upplöst 
Bara sotet på fingrarna kvar
Och mina handflator hettar från brand



Kommentarer
Postat av: Glitter

Så himla målande bild, som aska. Du skriver väldigt fint.
Kramar

2013-11-25 @ 21:12:59
URL: http://glitterlila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0