Men jag tänker aldrig dö, nej

Nu ska jag skriva ett happy inlägg
 
Tänker ofta att jag ska skriva
Men så blir det ändå inte av
Jag slutade skriva i dagboken när kissen försvann
Såg liksom ingen mening med att föreviga orden
Men tiden fortsätter att måla, som Volbeat skulle sagt
 
Jag har varit lugn igen
Visst, några tårar i duschen efter långt jobbpass
Men jag har hållit löftet till pojkvännen att inte slå mig själv
Hur länge vet jag inte, veckor i alla fall
Jag vill inte att han börjar hata mig
 
Vi ska flytta till större lägenhet
Min andra kisse kan äntligen komma och bo med mig igen
Jag har saknat henne så
Min pratiga myskatt
 
Jag har blandat siffror med ord idag
Jag som är så rädd för siffror
Men det har gått bra
Jag har känt mig helt tillfreds
Varken superlycklig eller svartångest
Något där mitt emellan
Precis lagom
Låter livet få en lugn rosa nyans
Vem har sagt att livet måste vara i gråskala?
Det kan väl få vara skymningsrosa?
 
Jag skickar lite lugn och glädje till alla ni därute
Som just nu låter ögonen dansa längs med mina rader av ord
Jag hoppas ni kan få vara lite lyckliga
Det förtjänar ni
<3
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

<3

Jag tror du har rätt. R verkar sannerligen inte förstå att människorna i hennes omgivning har egna behov och inte enbart finns till för att tillfredsställa henne. Det är svårt när man inte inser att man blir utnyttad förrän efter ett tag, då blir det så himla svårt att plötsligt sätta upp gränser. Du är ju förberedd nu i alla fall på att du kommer komma i kontakt med din gamla utnyttjande vän. Kanske om du sätter tydliga gränser direkt att det kan fungera? :) Haha, som om det är barn det handlar om, som behöver uppfostran! Men det är väl kanske inte så långt ifrån sanningen, haha.

Vad härligt att du inte spytt på ett halvår! :D Bra jobbat! Nej det är verkligen inte värt det utan något man bör låta bli :)

2013-05-16 @ 19:42:15
URL: http://thewhitetrashbeautiful.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0