You die when you're young

För jag är nog ganska svår att vara nära
Humöret svänger
Jag kan vara världens roligaste, tryggaste, snällaste
Säga saker som får dig att smälta
Få dig att få lite ont i hjärtat av kärlek
 
Men jag kan också ligga på golvet och gråta
Med ångesten som kväver mig
Du har sett allt
Du har stått i dörren
Jag har skämts
Jag har lovat att inte tappa kontrollen igen
Ändå tappar jag den stundom, igen, och igen
 
Du säger
"Jag har sagt att jag kommer lämna dig om du skadar dig igen.
Men jag älskar dig för mycket för att lämna dig."
 
Och jag får nya chanser
Håller mig i skinnet
Trycker ned ångesten i magen
Ler när jag vill gråta
Säger att allt är bra, fastän jag går sönder
Du undrar om jag är ledsen,
Jag säger "Nej",
Med mörkret som ett skyddande täcke över mina tårfyllda ögon
Och du håller om mig fastän du vet att jag ljuger
 
Du kan också tappa kontrollen ibland
Du blir så arg när jag tappar kontrollen
Jag slår med händerna mot mitt huvud
Vill slå ut alla känslor
Vill fördumma mig själv
Du sliter i mig
Dina armar kring mig hals
Jag får ingen luft
Jag får panik
Du släpper
 
Och jag ligger kvar och gråter
Tillintetgjord
Men du älskar ju mig
Du säger
"Förlåt."
 
Jag säger
"Det är okej."
 
Nej, jag är nog inte så lätt att vara nära
Men jag försöker
Jag försöker, försöker, försöker
Låt det vara tillräckligt
 

Kommentarer
Postat av: Silverglitter

Jag tappar liksom alltid andan av dina inlägg. Vill säga allt men vet inte hur. Försök ta hand om dig, kramar!

2013-04-10 @ 17:43:09
URL: http://silverglittrande.blogspot.com
Postat av: coffesmokesdietcokes.blogg.se

Jag säger som silverglitter.. jag blir alltid alldeles.. jagvetintevad när jag läser här. Du skriver så himla fint och ärligt och BRA tycker jag.. jag är inte heller lätt att vara nära, och känner igen mig i det du skriver. Har en pojkvän som sett allt. Han har sett mer än en pojkvän ska behöva göra, han ger mig chans efter chans efter chans.. naiv och tror på mina desperata lögner. Ibland ångrar jag att jag lät honom komma så nära, för nu kan jag inte lämna honom ifred utan att det sårar honom.. ta hand om dig <3

2013-04-11 @ 14:46:41
URL: http://coffesmokesdietcokes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0