You float like a feather, in a beautiful world


Skrivet 6/2 2012

"Du vet väl att en tjej kan äta 2500 kalorier varje dag?"
"Hm, tror det är runt 2000..."


Pojkvännen försöker verkligen
Tänk att han bryr sig ifall jag äter eller inte
Men det är så svårt
Ångesten smyger sig på
Jag måste få ha kontroll
"Kan du inte också äta det?"
Men nej, det kan jag ju inte
Jag måste bestämma själv vad som får komma ned
Har inte kunnat väga mig på två veckor
Tror, hoppas, att jag står kvar på ungefär samma siffror
Har inte ätit speciellt mycket
Men jag vet inte
Det har faktiskt varit skönt att inte springa till vågen varje morgon
Inte låtit den avgöra om det blir en bra eller dålig dag
Nu ska jag promenera lite
Och sedan bär det av till farmor
Andas

Jag saknar honom så att jorden borde spricka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0