Keep swimming

Pratade med en kille på facebook igår
En snäll kille som jag dejtade innan min nuvarande pojkvän
Vi är fortfarande vänner
Pratar inte så ofta
Men det finns inget agg mellan oss
Som med alla mina andra ex

Han sa att han förändrats
Att han inte var den jag brukadek känna
Jag sa att det var bra
Att han kanske var mer nöjd med livet nu
Vi var två kaosmänniskor

Sedan sa jag att jag också ändrats
Att jag inte var lika mycket kaos längre
Men efter att jag uttalat orden tänkte jag i mitt stilla sinne
"Är det verkligen sant? Mår jag verkligen bättre nu? Jag vet inte."

När jag var kaos förut var jag mer emotionell tror jag
Nu är jag alldeles för van
Jag är van att tillvaron kan fucka up
Och att den också gör det
Jag har lärt mig leva i kaoset


Jag sa också
"Jo, men man måste ha en fast punkt i tillvaron för att orka leva."

Sedan insåg jag
Att jag nog inte har någon fast punkt
Att hålla fast vid

Kommentarer
Postat av: dream

sv nä visst är det förvirrande? håller knappt koll på om man svarar eller inte. och vad man frågat om när man väl får svar ;D it ain't easy

2011-09-13 @ 10:53:53
URL: http://dreamingforawhile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0