Jag vill inte vara diskmedlet. Jag vill vara den spegelblanka bubblan.

Nej jag har inte skrivit
Orden har inte kommit till mig


Jag klarade cirka fyra och en halv dag utan socker
Sedan sprack det
Som en såpbubbla
Jag gick ut från affären utan det
Men där hemma väntade chokladmonstret
Likt en vampyr törstar efter blod
Törstade jag efter sockret
Chokladen
En bit blev en till och till slut stillades begäret
Rovdjuret inom mig tystnade
Var tillfreds för stunden

Jag vet att beroendet bara är en känsla
En känsla kan inte skada mig
Ändå är jag rädd
Ändå orkar jag inte riktigt


Idag har varit en fin dag
Varm, här har vi 28 grader och sol
Hela veckan
Jag har fått min lön
Shoppade
Äntligen
Blev lycklig

Ja, lycka kan köpas för pengar
Och det kostade mig bara 70 euro på H&M
Tack

Men en av kjolarna var för liten
Jag ska komma i den
Smal, smal, smal

Ja
Jag ska lyckas
Än är jag inte besegrad


Kommentarer
Postat av: max

Hah, jag älskar bubblor. Så fina, tunna och sköra, petar man på dem så "poff" borta! hah, ja, det är sant, ta hand om dig finis!

2011-09-30 @ 07:02:47
URL: http://meandanamia.blogg.se/
Postat av: Stjärnmullvad

Men det var i alla fall fyra dagar! Och en halv till och med!



Bubblor.

2011-09-30 @ 10:25:41
URL: http://stjarnmullvad.blogg.se/
Postat av: pg

Det var starkt av dig! Sockerberoende är sjukt jobbigt att ta sig ur och enkelt att falla tillbaka i, det är bara att kämpa!

2011-10-02 @ 22:30:05
URL: http://perfectgoal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0