Bulimia Thursday

Igårkväll fick jag sockerabstinens men klarade mig trots det hemska begäret. Ville inte förstöra kvällen. Hade ändå ingenting att hetsa och familjen var hemma. Det räddade mig. Men jag lovade mig själv också att om jag överlevde kvällen utan socker skulle jag få hetsa idag. So be it.

Var idag egentligen inte sugen på hets men oroade mig att begäret ändå skulle komma senare och nu hade jag chansen. Tog emot att köpa choklad, men gjorde det. Bakade en smulpaj med äpplen och köpte vaniljsås seriöst vaniljsås är det godaste som finns?!

Åt pajen. Åt två Kinder Bueno.

Behövde inte ens stoppa fingrarna i halsen. Det kom ändå. Kroppen ovan och chockad över det plötsliga, groteska kaloriintaget. Spydde tills allt som kom upp var blod och surt slem. Kändes ändå bra efteråt trots rinnande ögon och näsa. Jag hade klarat det.

Får se om jag ska införa en hetsdag i veckan nu. Jag vet att det egentligen inte är en speciellt bra metod att ha en sådan dag, men om det hjälper mig att hålla igen de andra dagarna i veckan, so be it.

Borde nog ta det lite lugnt i alla fall, jag är inte riktigt i spyform. Helvete, hatar när det kommer blod?! What's up with that liksom? Har hört att det kan vara för att man river sig själv i halsen, men jag har världens kortaste naglar just nu, och som jag sa behövde jag knappt använda fingrarna. Kan man få sår i halsen av att hosta för mycket?

Urlakad
Jag ska gå ut och gå
Jag ska antagligen blondera om håret
Jag borde städa mitt rum

Hoppas jag i alla fall orkar göra något av det...


Kommentarer
Postat av: Atara

BLONDIE! <3 Du är för härlig. :) Jag lovar att försöka hålla det på vettig nivå. fingers crossed



Åh, äppelpaj och vaniljsås... Det är ett sådant där Homer-mmh-dougnut-moment. Jag gjorde också en äppelpaj i veckan och åt upp hela själv på två dagar. -.- Måste sluta med det här nu! Det är kul att baka visst, men får nog sluta baka om det bara är jag själv som ska äta. Får bara sån ångest sen ändå. :P



Det kan ju va att det har spruckit ett ytligt blodkärl i halsen. Det borde vara lugnt så länge det är klarrött blod (men inte bra juh!), men kommer det mörkrött lite levrat blod har du sabbat något i strupen eller magen och det är läkaren bums!



Tycker en hetsdag låter bättre, för ju mindre man spyr desto mindre stryk tar kroppen. Det är ju aldrig bra att hetsa förstås, men det blir ju att välja mellan pest eller kolera. :S



KRAM!

2011-10-06 @ 15:25:08
URL: http://ataras.blogg.se/
Postat av: e

jag har en dag i veckan där jag får hetsa, det får mig att klara resten av dagarna - sjukt nog..

2011-10-06 @ 15:29:26
URL: http://truthbetoold.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Duktigt av dig att baka pajen själv! Om jag i söndags när jag hetsade paj stället för att köpa en färdig börjat baka en egen hade jag aldrig kunnat hålla mig i skinnet utan tryckt i mig degen bara! - Apropå helt normala komplimanger, haha. Men allvarligt talat. Bestämda hetsdagar. Hets är ju aldrig bra, men hur ofta hetsäter du nu? Om en gång i veckan är mer sällan så är det ju bra!

puzz

2011-10-06 @ 19:44:34
URL: http://thewhitetrashbeautiful.blogg.se/
Postat av: dream

jag använder aldrig fingrarna, det fungerar bara inte för mig. jag tvingar upp det med magmusklerna istället, men spyr ändå blod ibland. tror det är för att jag spänner mig så mycket att de ytliga blodkärlen spricker, plus att det fräter en del. så det är nog det. annars kan det också vara magsår ju.

puss

2011-10-06 @ 23:07:13
URL: http://dreamingforawhile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0