And I told you to be balanced...

Min kropp har hållit ihop hela dagen
Är stolt över mig själv
Tre promenader
80 min
30 min
60 min
Gick i takt med musiken
Snabba danslåtar
Lät kroppen dansa över asfalten
Lät stegen röra sig som om de var på ett dansgolv
Snabba
Lätta
Kände rytmen
Och gick
Underbart

Skulle egentligen till en bar ikväll med vänner
Men det blev så sent
Och jag tar hellre promenader än dricker alkohol
Även om jag är ett socialt monster
Jag vill umgås med mina vänner mest hela tiden
Men jag klarar mig själv också
Tur att ensamheten inte skräms
För ingen kan hålla jämna steg med mig på promenaderna längre
Inte ens pappa
Så det blir ensamma timmar på asfalt och skogsstigar
Men musiken och ljudböckerna ger det mening
Och ångestlöst promenerande är så mycket mer värt än socialt ätande

Imorgon ska jag träffa en kille
Vet egentligen inte om jag vågar
Om jag orkar
Men jag vill lära känna honom
Även om tiden är knapp
Söker ingen love affair
Han är bara intressant
Och jag törstar vänskap

Men det är hål i min converse
Om det regnar blir foten våt







Kommentarer
Postat av: Silverglitter

Så vackert du skriver!

2011-11-24 @ 13:43:52
URL: http://silverglittrande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0