Med risk för att låta som en besserwisser (men vadå jag är ju det)

Varit inne på Micahs blogg (ung mamma Micah såklart). Hon har lagt upp någon bild där man ser två skärsår på hennes arm typ. Nu handlar faktiskt inte mitt lilla irriterade inlägg om detta. Är allmänt trött på att alla klankar ned på henne, har de inget bättre för sig liksom?

Till saken:
Det KRYPER verkligen i skinnet på mig när jag ser alla kommentarer. Ja, dels för att de är elaka, men MEST för att det hela tiden står "Jag har skärt mig, jag skärde mig förut..."
Ser ni?
Så jävla många ungdomar som faktiskt inte kan svenska. Sist jag kollade hette det "skära, skar, skurit". Vi kanske bara ska införa engelskan som svårt språk istället. Blir ju så hemskt mycket lättare för alla som "skärt" sig.

"Cut, cut, cut", ni vet.

Sedan är hela diskutionen så himla patetisk. Mikaela säger att katten rivit henne (so what, det sa jag också när jag började skära mig som 14-åring!). Och alla som kommenterar säger antingen "Öööhhh säääkert, din nolla" (fast värre grejer) eller "Ja, jag har också katter, jag förstår dig!"

Vart leder detta? Fy fan för hela jävla bloggvärlden. Har ingen som helst tilltro till den längre. Allt handlar bara om att folk skriver om sina liv för att andra patetiska människor sedan ska sitta och ta ut sina aggressioner på dessa få utvalda. Seriöst, vem vill bli storbloggare?


Enda bloggaren jag faktiskt beundrar är Egoina. Ser upp till den tjejen. Hon håller distansen och har inte drabbats av attentionwhore-syndromet.





(Haha, förlåt. Skäms lite över det här inlägget. Men jag blev bara så irriterad.)

Kommentarer
Postat av: Ellinor

haha så himla najs att jag skrev ett inlägg om egoina innan och sen nu läser detta ^^

hmm... måste inflika att jag själv säger att jag skärt mig. inte för att jag inte vet att det heter skurit, men jag tycker det låter så jäkla dumt. som att jag har haft storstädning och skurat golvet ungefär fast mig själv! fin liknelse, tömma sig själv på skit? hehhehe. puss

2011-06-02 @ 17:45:21
URL: http://thewhitetrashbeautiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0