Lev, bara lev, vidrör gräset, stanna upp, lev

"Hej, vill du ses ikväll? Vi kan sätta oss någonstans och bara dricka vin. För att... för att jag känner för det."

Ja, jag har faktiskt inte druckit mig full på typ... två veckor! Har druckit sedan dess, men inte varit full. Nu åker vinflaskan fram med mysigt, sött Muscat 16%. Bara ett halvt glas och jag känner redan hur allt som stramar i huvudet och kroppen släpper. Stelheten. Trycket över mitt mörka hjärta.

Så jag ska sitta på en filt och dricka vin tillsammans med Vän. Vän som inte ens gillar mig när jag är full, hur ironiskt är inte det? Men ska hålla mig i skinnet. Kommer ändå inte vara "packad" mest bara mysigt full. Inte för mycket ikväll, Blondie.

Knappt ätit idag, nu blir det sällan mat igen och jag tänker knappt på det. Chokladhetset jag sysslade med har faktiskt inte satt några spår direkt. Har inte gått upp i vikt, snarare ned faktiskt, även om jag är på samma vikt som innan jag åkte hem. För hemma åt jag ju mat, ååh, vilket frosseri det var men ändå så härligt. Bakad potatis med skagenröra, bullar, spenatpaj, chips, popcorn, MARABOUCHOKLAD, glass, farmors goda mat, ja jag kan fortsätta hur länge som helst.

Men sedan jag kom tillbaka hit har jag knappt ätit riktig mat. Jag har levt på choklad eftersom choklad är det enda jag var sugen på.

Nu har jag börjat med Allévo Fiber+ som någon tipsade mig om för ett tag sedan. Hoppas det ska gå bra med dem, att jag inte ska hetsa så mycket. Ska försöka äta hyfsat normalt men mindre, jag vet inte, typ 1000 kalorier per dag. Det är ändå mycket. Men jag ska försöka det här utan att spy.

Städade min toalett idag. Skrubbade bort alla spyresterna jag missat när jag stått lutad över toaletten med tårfyllda ögon och suddig syn.

Tänkte äta soppa till middag, men nu vet jag inte om jag orkar äta överhuvudtaget. Jag vet, jag borde väl, men jag har faktiskt ätit en smörgås. Kan jag inte få leva på vinet ikväll?

Så låter jag det kalla glaset kyssa mina läppar
Glömskans dryck ger mig lugnet åter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0