Klagomur

Stekt pannkakor till ungen som fyller år
Dansat runt och sjungit med i mina favorit rocklåtar

Mått helt okej

Men nu kommer det smygande
Hur jävla fail jag är
Och jag vill inte klanka ned på mig själv
Men va fan

Jag glömde min hemnyckel hos en kompis kompis i helgen som bor typ 20 mil från mig. Glömde också mitt smink så jag helt tiden måste gå runt och bli påmind om hur slarvig jag är. Sminkar mig inte varje dag i vanliga fall, men då är det mitt val, nu går jag runt och är ful och kan inte göra något åt det.

Nu sitter värdfamiljen därnere med barnens morföräldrar. De undrade inte ens om jag ville komma och joina, de typ dricker vin och sånt. Känner mig lite utanför. Har liksom slavat för dem hela dagen, stekt pannkakor till DERAS unge för att de inte har tid. Är grymt irriterad också för att jag är barnvakt imorn, lördag, och nästa vecka är barnen lediga hela tiden typ PLUS att jag ska vara barnvakt nästa helg också typ. Och massa andra dagar. Kommer fan inte ens ha tid att få hem min jävla nyckel.

Igår gick jag ut för att ta ett glas med Vän och hennes kompis. Led innan jag gick dit eftersom hennes jävla kompis är världens besserwisser och det kryper under huden på mig när hon ska snacka sina "kunskaper". Suck. I alla fall gick jag dit, och allt blev värre än väntat. Väns kompis hade också en kompis med sig, och det satt bara och babblade massa tröttsamt, seriöst snack. Liksom vilka partyanimals. Det var skrattretande. Sitta där och låtsas att man är världens mest världsvana trots att man är 20 år. Pleeease. Höll flera gånger på att börja garva, men allt var för tråkigt för att vara värt det.

Reste mig och gick efter någon timme. Så himla fail kväll. Saknar mina partybrudar. Men nu verkar det ju inte ens som jag får träffa dem i helgen eftersom jag måste vara barnvakt.

Fy fan vad jag klagar, men jag behövde bara få ut allting.

Puh!!


Kommentarer
Postat av: Stjärnmullvad

Dina kommentarer gör alltid att jag känner mig lite bättre. Du är bra. Mitt internet dåligt, kan inte ens läsa alla dina inlägg.



Balen var helt okej! Jag är glad över att jag kom dit, hade säkert ångrat mig annars, typ haft lite ångest över att jag säkert missat något fantastiskt. Nu vet jag att balar inte är något fantastiskt men att jag kan bestämma mig för att gå dit och sedan faktiskt göra det.



Det är skönt att skriva av sig, även om det känns som om man bara klagar. Jag upplever dock aldrig att någon annan klagar, känns bara som om jag själv är negativast i hela världen.

2011-05-26 @ 23:07:34
URL: http://stjarnmullvad.blogg.se/
Postat av: Carolina

Vart bor du? eftersom att du säger värdfamiljen? är du utbytesstudent eller aupair?



Jag känner igen mig jätte mycket med min värdfamilj, frågar aldrig ifall jag vill vara med osv, känner mig så utanför..



ta hand om dig!

2011-05-28 @ 20:12:51
URL: http://hungerhurts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0