Den eviga lyssnaren

När jag är ledsen
Är jag tyst
När jag är arg
Biter jag ihop
När jag är besviken
Ler jag
När jag inte orkar
Får ingen se in i mina ögon
När ångesten kommer
Gömmer jag mig
När tårarna kommer
Blinkar jag tills vinden torkat ögonen


Vart leder det här?
Hur blev jag så här?
Varför kan jag inte släppa in någon?

För ingen klarar av det
Jag gråter inför pappa
Han är bara handfallen

Jag säger till min pojkvän vad jag tänker
Han förstår mig inte

Jag försöker berätta viktiga saker för min vän
Hon avbryter mig

Försöker jag förklara för mamma
Gör hon det alltid till mitt eget fel

Så det kanske inte är så konstigt att jag stänger igen trots allt
Ja, jag vet att jag är orättvis, förlåt
Men det är svårt att få fram orden
När alla andra vill prata
När man är Den Eviga Lyssnaren


Så sant
Mina älskade katter
Tårarna i er päls
Är de ärligaste jag någonsin gråtit



Kommentarer
Postat av: Stjärnmullvad

Jag med. Den där eviga lyssnaren..

2011-06-05 @ 08:57:18
URL: http://stjarnmullvad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0