Tappa hjärtat i knät

Varje gång är som den första gång vi sågs...
Även om det är över nu


Haft en helvetesnatt
Bråk med pojkvän, han förstår inte
Nya, röda, svidande sår på benet
Rädsla för mörkret
Jag som aldrig varit rädd för natten
Nu tror jag att demoner kommer riva sönder mig
Kommer andas död på mig
Rädd för monster under sängen?
Hur gammal är du, fem?

Men det är sant
Nu är jag det
Nojjar som fan
Sitter här med låst dörr, rädd för rörelser i ögonvrån
Spöken
Hjärnspöken?
Är det mig själv jag är rädd för?
Håller jag på att bli galen påriktigt?

För passionen vi kände kommer alltid igen...

Låg och grät tillsammans med Petter och Eminem
Vagga mig till sömns, snälla?
Men inte ens det fungerade
Låg vaken till sex på morgonen
Slumrade
Feberdrömmar
Vän ringde och väckte mig runt tio
Jag rusade ut ur huset, rädd, nojjig, yr
Men nu är jag tillbaka
Gjort mina sysslor
Så ska snart fly igen

Minns varje ord, varje rad jag skrivit
En längtan så stor
Minns varje dag jag lidit
Har gått genom livet med en övertygelse
Att jag satt något spår
Som har haft betydelse


Kommentarer
Postat av: lith

Herregud, hur mår du nu? är du ok?

2011-03-28 @ 19:01:55
URL: http://lith.blogg.se/
Postat av: Stjärnmullvad

Fyfan, hoppas såna nätter stannar borta i fortsättningen..

2011-03-29 @ 17:13:56
URL: http://stjarnmullvad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0