Fragile

Känner mig grymt skör just nu
Mamman i familjen bad mig göra en enkel grej
Men hon sa det lite för hårt
Så jag kände hur värdelös jag var
Jag gick sönder
Som så många gånger förr
Pinsamt Blondie

Allra helst skulle jag bara vilja vara hemma nu
Sitta i soffan och se på TV med mamma
Bli kramad
Kanske kan hon krama ihop de trasiga skärvorna som är jag?
Mamma

Mamma skulle märka direkt hur jag håller på
Visst skulle hon?
Men i telefonen sa hon ju
"Det låter i alla fall som om du mår bra."
Mamma skulle nog inte märka
Hon är kär
Och jag är fet
Så varför skulle hon oroa sig?
Jag har inte kroppen som jag hade när jag var 15
Men jag tänker ta tillbaka den
Och gå längre
Kan man inte vara snyggast
Kan man i alla fall vara smalast

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0