Day 29 – Your aspirations

Ja, vad vill jag nu uppnå i livet...

Jag har ambitioner, klart jag har, men känns jobbigt att blicka framåt just nu. Orkar inte kämpa så mycket med framtiden, men mina ambitioner för tillfället. Men som jag redan nämnt vill jag mer än allt annat bli författare. Sedan vill jag ju då utbilda mig till psychoterapeut. Men... vi får se hur det blir med allt.

En av mina drömmar var att åka hit till Frankrike efter avslutade gymnasiestudier, jag ville lära mig språket, se mer av detta underbara land. Och här ligger jag nu framför min dator och ler lite åt att jag ju faktiskt förverkligar mina drömmar, sakta men säkert. Sedan att allting inte alltid blir som man tänkt sig... Det kan sänka ganska mycket, man blir besviken. Men just nu är jag glad att jag är här och att jag gör det jag velat göra sedan fyra år tillbaka.


En fin, fin, filmscen som jag ofta går tillbaka till är ur "Glasblåsarens barn".

Härskaren älskar sin Härskarinna till besatthetens grand och gör allt för att uppfylla alla hennes önskningar och få höra henne säga "Tack."
Och med sina pengar och sin makt har han lyckats ge henne det mesta hon bett om.
Men detta, att alltid får allting som hon drömmer om, driver henne till vanvett.
Ju fler av hennes önskningar som Härskaren uppfyller, ju olyckligare blir hon.

Men i scenen som jag älskar har hon önskat sig en rosenknopp som ännu inte slagit ut
Härskaren lyckas inte finna någon knopp
Hon ler och säger:
"Tack, för att jag fick behålla min önskan.
Du förstår, imorgon hade rosen blommat ut,
men nu får den föralltid vara outslagen."



Måste också säga att Härskarinnan är en av de vackraste kvinnorna jag sett, Elin Klinga heter hon.

Människan kan inte leva utan sina drömmar.
Därför är det viktigt att låta några drömmar förbli ouppfyllda och vackra i ens tankar...
Vad allt detta hade med "your aspirations" att göra vet jag inte. Det bara blev så här =)






Upptäckte att filmen finns på YouTube! Här är klippet med den fina scenen jag talar om. Om ni inte redan sett filmen, SE DEN. Så fin saga av Maria Gripe.

Kommentarer
Postat av: Stjärnmullvad

Folk som gör det dom vill göra beundrar jag allra mest.

2011-03-25 @ 13:02:45
URL: http://stjarnmullvad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0