Day 25 – A first

Första gången jag satt bakom ratten

Hösten 2007
Oktober
Mörkret har fallit
Parkeringen är upplyst av gatlyktornas gula sken
Pappa och jag har varit på bio
Sett en film om Drottning Elizabeth I
Nu sitter jag på förarplatsen i bilen för första gången
Jag är 16 år och hjärtat bankar
Jag har längtat efter den här dagen sedan jag fyllde 12
Nu ska jag äntligen få köra
Jag vrider om nyckeln
Pappa berättar hur jag ska göra
Jag blir plötsligt rädd
Det är så mycket att tänka på
Med adrenalinet pumpande släpper jag kopplingen
Och åker iväg

Vi skrattar båda av lättnad
"Du bara körde iväg! Jag trodde vi skulle stå här i en halvtimme!"
Utbrister pappa
"Nu kör du ju!"
Och jag kör
Trevande först men jag kör

Nästan exakt två år senare sitter jag med körkortet i handen. Stolt och otroligt lycklig. Nu har jag haft mitt kort i 1 år och 4 månader och älskar fortfarande att köra bil. Gör det dagligen i mitt jobb och det passar mig utmärkt.


That's my first


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0