Day 18 – Your favorite birthday

Får alltid lite ångest över att fylla år
Lite åldersnoja hehe


Men mina födelsedagar är allt som oftast fina dagar. Fyller år mitt i sommaren och har därför alltid varit ledig (utom senaste sommaren då jag jobbade). Men nu till en fin födelsedag:

Jag fyller 12 år. Tiden har ännu inte hunnit ikapp mig. Det värsta som händer i mitt liv denna sommar är att Sirius dör i Harry Potter. Jag grät länge, länge. Men det har inte hänt än. Det är min födelsedag och mina kusiner har sovit över hos mig. Vi spelar in film och har skrattat i flera dagar. När släkten kommer får jag tårta med Per Gessle på. Jag får konsertbiljetter till Gyllene Tider. Det är en lycklig dag. Solen skiner och jag är ung och lever i en oförstörd verklighet. Än är det många dagar tills mörkret ska introducera sitt ansikte i mitt liv. Det ska komma somrar då jag inte känner värmen, inte ser ljuset. Dagar då världen reflekterar ett paradis men jag lever i mörkret inom mig.

Men det är min födelsedag. Jag fyller 12 år. Och världen är väldigt fin och oförstörd.

Kommentarer
Postat av: Stjärnmullvad

Fick faktiskt gåshud.

2011-03-10 @ 18:01:44
URL: http://stjarnmullvad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0