Day 12 – What’s in your bag

23:59

En av mina vänner brukar säga att min väska är som ett svart hål
Man kan nämligen hitta nästan vad som helst i den och det får även plats sjukt mycket saker i den
Just nu är dock det svarta hålet ganska lätt i vikt


Om vi kikar i den finner vi just nu:

- En gammal och nött mp3-spelare från sommaren 2006. Den är tejpad och man måste hålla den i ett visst läge när man överför filer. Men den funkar än och den får alltid följa med mig.
- Ganska nya hörlurar, billiga, för att jag alltid sliter ut dem så fort
- Gröna halstabletter i en smaragdgrön plåtburk
- Ett par solglasögon (överlever inte utan)
- Ett franska lexikon jag fått av mamma. På första sidan står det:
"Till Blondie hösten 2010. Lycka till! Mamma"

- Ett paket näsdukar
- En bok; "Parfymen"
- Den svartvita anteckningsboken med alla mina tankar
- En bläckpenna
- En mascara från Isadora
- En tom alvedonförpackning

Och längst ned i väskans inre finns en havsbotten av sand, socker och smulor


Det är vad det svarta hålet innehöll idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0