Small steps for a bigger purpose

Pepp.
Ska äta lunch nu. En sallad innehållande: röd paprika, spenat, körsbärstomater och lite rödbeta.
Har druckit massa vatten under förmiddagen, vatten är guld. Vatten är rent.
Jag har bytt inställning. Istället för att tänka på alla hundratals kilon jag måste gå ned (vilket alltid känns hopplöst) ska jag börja ta saker lite i taget. Jag ser alltså inte längre än 10 kilo ned i taget. Det är bara den siffran som existerar. 10 kilo står jag ut att tänka på. Så vi börjar där. Och om 10 kilo kommer jag förhoppningsvis våga se mig i spegeln igen. Jag kommer vara långt ifrån klar, men 10 kilo till är en bra början (fortsättning). Jag kommer inte vara lika fet då som jag är nu.

3959 steg idag än så länge.

Kommentarer
Postat av: atara

Tack fina du! <3 Ja, det är helt jävla cp. Det är så skrämmande när impulserna tar över. Att man inte kan lita på sej själv. När man själv blir ens värsta fiende. Skrämmande! Hoppas att jag kan slippa sånt här i framtiden. Ångesten efteråt är nästan värre än just då. Det är inte värt det! Sköt om dej vännen. <3

2011-01-26 @ 12:53:22
URL: http://atara.blogg.se/
Postat av: Anonym

men det är nice ju ^^ promenader är sköna. dock saaaatans kallt. usch ;p

2011-01-26 @ 14:05:24
URL: http://nastydiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0