Skinny thoughts and love

Ibland blir man så ledsen.
För det är är en sådan ensam uppgift.
Jag som knappt stod ut att umgås med mig själv förr i världen. Vi kom inte överrens, jag förstod inte mig själv. Jag har kommit längre på vägen, känner mig oftast okej tillsammans med mig själv. Jag står inte med tårar i ögonen framför spegeln längre och väser: "Jag hatar dig, fan vad jag hatar dig, du är så jälvla misslyckad."
Men jag kan tyvärr inte påstå att jag älskar mig själv. Så långt går inte vår relation. Känner inte att jag bryr mig överdrivet mycket om döden, om smärta eller andra ting som skadar min kropp. Däremot känner jag så extremt starka känslor inför personer i min närhet. Mest av allt mina katter och familj förstås. Kärleken till dem är det största jag bär på. Är så oändligt stolta över alla mina familjemedlemar. Så glad att jag får vara nära dem, umgås med dem. Tacksam att jag har en mamma och en pappa som älskar mig, som vill vara med mig och lyssnar på mig. Att jag har en syster och lillebror som ser upp till mig. Det här är självklara saker för mig och för många, men långt ifrån alla. Så jag är så oändligt tacksam.
Sedan att man känner sig lite ensam och ledsen i det här... När jag blir smal kommer det kännas bättre.

Kommentarer
Postat av: Therese

Kan relatera till det du skrivit och på något sätt så berör det mig.

2011-01-27 @ 14:51:46
URL: http://tyrannosaurustex.blogg.se/
Postat av: atara

Sv: Ja säg inte annat! Skönt att ha henne ur mitt liv. :) Jo, jag har bestämt mej nu för att göra ett försök, bli frisk alltså. Jag blir galen på mej själv med all matångest och alla regler, måste ge det ett försök.

Vad fint att du kan vara tacksam över din familj! Jag är också väldigt tacksam för min fina familj. Jag tror att det kan bli bättre, det blir nog bättre ska du se! Kram! <3

2011-01-27 @ 16:46:17
URL: http://atara.blogg.se/
Postat av: Lith

Jag hat-älskar mig själv. Det är en rätt skön balans oftast, men det är väldigt tungt de gånger som det inte finns någon annan där som kan älska mig istället, alltså de gånger som självhatet tar över.

2011-01-27 @ 20:41:04
URL: http://lith.blogg.se/
Postat av: En blogg om viktminskning, kost & träning

hej :) fin blogg:) jag skriver om bantning, kost & träning:) mvh // lowcarbdiets.blogg.se

2011-01-29 @ 20:36:24
URL: http://lowcarbdiets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0