Day 09 – Your beliefs

Jag ser mig själv som kristen. Jag vill vara kristen, jag försöker vara kristen, jag är kristen.

Gahh. Ibland är jag orolig att jag är agnostiker. För jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Jag vill att de ska finnas en högre makt för livet skulle vara så tråkigt annars. Jag har många kristna vänner och de tycks alltid vara så mycket bättre på att vara det än jag. Jag frågar dem "Men hur gör du för att tro? Varför tror du? Hur tror du?"
För jag tror ju också. Tror jag. Jag vill tro. Men hur gör man egentligen? Speciellt en sådan som jag som har svårt att tro på allting. Jag är en riktig tvivlare. Men någonstans inom mig finns nog tron. Och jag ska försöka hitta den. Jag fortsätter hålla fast vid att jag vill tro. Agnostiker eller inte.

Men jag ser mig själv som krisen. Jag vill vara kristen. Jag försöker vara kristen. Jag ÄR kristen.


Amen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0