Day 08 – A moment

Kent.

Sommaren 2008.

Vi hade gått vilse i Norrköping, jag, pojkvännen och pappa. Det var första gången jag var där och vi letade efter stadens folkpark där världens bästa band skulle spela. Vi hittade till slut, efter att ha gått runt hela stan.

När de lät det svarta lakanet falla. Eufori. Där stod mitt älskade band.

Hela konserten upplevdes i ett drömliknande stadie. Men det var behagligt.

Här är mitt ögonblick


Och alla känslor slog och sprängde
Hela vardagen full med hål
I en tid då inget hände
I en stad som alltid sov


Men älskling vi var alla en gång små
Ja, vi var alla en gång små
Ja, vi var alla en gång små


Jag kastar stenar i mitt glashus
Jag kastar pil i min kuvös
Och så odlar jag min rädsla
Ja, jag sår ständigt nya frön


Och i mitt växthus är jag säker
Där växer avund klar och grön
Jag är livrädd för att leva
Och jag är dödsrädd för att dö


Men älskling vi ska alla en gång dö
Ja, vi ska alla en gång dö
Ja, vi ska alla en gång dö


Det börjar regna sommarsnö och jag ser upp mot strålkastarna som färgar mina händer i rött och gult. Jocke Bergs röst tränger in under huden. Jag känner trummorna i hjärtat. Jag sjunger med i musiken trots att jag inte kan höra min egen röst. Jag minns allt som naglarna mot glas.





Lycka att jag nu faktiskt hittade Mannen med den vita hatten (låten jag beskriver i mitt moment) från just den konserten vi var på! Det här är alltså en video på mitt underbara moment.
(Jag står typ precis framför tjejen som filmar detta...
)

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag minns allt som naglarna mot glas.. Så klockrent! Har också känt mig som om jag vore i himlen när jag sett dem! <3 Såna stunder livet är värt att leva:)

2011-02-28 @ 11:01:46
URL: http://thewhitetrashbeautiful.blogg.se/
Postat av: Stjärnmullvad

Min favoritlåt i hela världen. Ingen låt slår den någonsin.

2011-02-28 @ 19:17:56
URL: http://stjarnmullvad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0