Svält

Natten bjöd på ångest
Nu när morgonen återvänt känns det bättre
Även om mina mjukisbyxor fastnar i såren och får allt att öppnas igen
Har hela dagen fri
Borde göra något nyttigt
Åka in till huvudstaden och kolla julklappar
Men jag orkar inte vistas bland folk idag
Trängsel, hysteri
Nej, jag orkar inte
Är under det jag vägde innan buffén nu
Skönt
Men vill egentligen ned tre kg till innan hemfärden
Men det känns ganska omöjligt
Har för lite tid
Om jag inte skulle haka på någon sådan där diet förstås
Någon snabb jävla quick-fix som inte stannar
Men som ändå skulle göra mig smal för en stund

Fyradagarsdieten gör dig ca 5,5 kilo lättare på 4 dagar. Detta är en riktigt snabb bantningskur, därav namnet fyra dagars diet. Oklart är om du håller din vikt när du slutar med denna diet....

Dag 1
Frukost: 1 hårdkokt ägg, 1/2 apelsin.
Lunch: 100 g tonfisk i vatten, 100 g sallad, 2 rädisor.
Middag: 1/2 kopp spenat, 170 g kycklingbröst, 1/2 tomat, 1/2 äpple.


Dag 2
Frukost: 1/2 glas yoghurt naturell, 1/2 grapefrukt.
Lunch: 2 kokta ägg, 1/2 tomat, gurka.
Middag: 170 g hamburgerkött, 6 salladsblad, 1/2 kopp jordgubbar.

Dag 3
Frukost: 100 g kyckling/lax, 1 gurka.
Lunch: 170 g kycklingbröst eller magert biffkött.
Middag: 1/2 kopp pumpa, 2 salladsblad, 1/4 kopp vindruvor.

Dag 4
Frukost: 1/2 kopp keso, 1/2 papaya eller melon.
Lunch: 28 gram ost, 1 tunn skiva rostat bröd, 1 tomat.
Middag: 224 g mager kyckling eller kalkonbröst, 2 selleristjälkar, 1 rädisa. 1 mandarin eller 1/2 apelsin.


Är ju värt och testa
Är bara rädd att jag inte kan äta
Att variera kosten med massa okänt skrämmer mig
Herregud hur skulle jag kunna hålla på med
Recovery och matscheman om jag inte ens vågar äta en svältdiet?
Det är värt att testa
Dock äter jag inte kött så där blir det något annat
Men jag är rädd att det blir för mycket ändå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0