Det är så logiskt, alla fattar utom du...

17 maj 2008
Pappa söp
Mamma och jag var i Paris
Syrran var hos pappa och hans flickvän
Över helgen när vi var borta
Pappa var konstant full
Hans tjej drog
Åkte till sin mamma
Lämnade mig 8-åriga lillasyster hos pappa

Vem gör så?
Lämnar ett barn hos någon som uppenbarligen inte är kapabel
Ni fattar inte hur sjukt dåligt samvete jag haft för det
Jag kunde inte skydda min lillasyster
Mamma och jag var på semester medan lillasyster led
Och jag visste ingenting

Ja, jag vet att det är pappa jag ska vara arg på
Men jag kan inte
"Lojal" säger jag.
"Medberoende" säger mamma.

Men ska med pappa på mitt första AA-möte när jag är i Sverige
Det är öppet möte så vem som helst får komma
Tycker det kan vara bra att se hur det fungerar
Ska själv börja gå på möten för "Barn till Alkoholister"
När jag vågar och kan

Kommentarer
Postat av: Stjärnmullvad

Det låter bra av dig, det där med alla möten. Har inte mycket själv, men jag skickar lite mod och vet att du vågar!

2011-04-12 @ 16:53:15
URL: http://stjarnmullvad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0