Ingen kategori

Vad vill folk uppnå genom att sätta sig i en kategori? Bekräftelse?
Tro inte att du får hjälp bara för att du är satt i en kategori.

Jag vill inte bli kategoriserad. Jag vägrar. Jag är inte pillernarkoman, jag är inte dignostiserad med borderline och tänker aldrig bli det, jag har aldrig låtit någon skriva ned att jag har en ätstörning. Sprang från det enda psykologmötet där de försökte få mig att prata om vikt och mat och vad jag ansåg. Jag pratar inte om det. Jag vill inte bli kategoriserad.

Förstår inte folk som frivilligt låter psykologer ställa diagnoser. På vilket sätt skulle det hjälpa? Jag äter redan antidepressiva, ett namn för mina problem skulle inte lösa någonting. Och kul att söka jobb med BORDERLINE stämplat i CV:t. Nej tack.

Så länge jag inte tillhör någon kategori är jag fri att göra vad jag vill. Jag är frisk.

Ändå gör det lite ont i bland när jag läser om symptom och sjukdomar. Blir lite kall och lite besviken på mig själv. "Men det stämmer ju in på varannan människa". Ja, men varannan människa är inte galen.

Lunch på ingång. Å, nej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0