Vatten och likgiltighet


Snöstorm.
Inte vågat mig ut än.
Dåligt för jag måste röra på mig.
Lever på endast pepparkakor. Äckliga kalorier, men all annan mat blir bortglömd. Gjorde gröt som jag inte åt upp. Gjorde knäckemacka som mötte samma öde. Ned i soptunnan.
Besides my problems hides in numbers...

Det blir mest vatten till slut.
Och då fryser jag.
Två koffeinpiller. Två koppar kaffe.
Ingenting gör mig pigg.
Pillren så härligt vita.

Slår in julklappar i färgglatt papper. Svarasr enstavigt på tilltal. Tröttnar på bokstäverna.

Besviken på killen.
Jag är alltid svart eller vit. Aldrig gråskala. Hata eller älska.
Men mest blir det whatever. Orkar inte snacka. Trött.

Mer vatten. Mer likgiltighet. Tack.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0